Photobucket

cute followers

Sunday, April 29, 2012

Pesona kehidupan :)

Assalamualaikum w.b.t semua.. alhamdulillah lia da selamat sampai ke kolej ptg td setelah hamir seminggu bercuti dapat jumpa family tersayang kat rumah, alhamdulillah bersyukur sgt taw. thank you Allah 4 giving me all dis chances meanwhile. da sampai kolej kemas barang dulu, solat, makan, dan terus sambung buat assignment. haa memnunjukkan betapa banyaknya assignment yang lom disiapkan lagi. huhu. takpe insyaAllah masih ada masa untuk lia siapkan nya maklum la kat rumah bb ada tp disebabkan hal2 tertentu tak leh guna.

erm tadi lepas solat isyak tibe2 rasa cam sunyi lak duk sorang2 kat bilik, yela rumet kesayangan pon tak balik agi kan. hehe. tp naseb bek ada korang semua temankan lia. okey actually assignment tak siap lagi ni, tapi amek masa nak update blog jap. rindu sgt sebab da lama tak update. sorry sangat2 sebab xde masa, tiap2 minggu ada je event, dan kelas lia selalunya habis pukul 6 ptg. memnag takde masa la nak update malam2 tu kan, nak buat asssignment lagi, nak study untuk test lagi, nak iron baju lagi. tp apapun kita tak boleh mengeluh sebb ni semua ketentuan Allah, da memang tanggungjawab sebagai pelajar kena belajar kan, jadi kita kena galas tanggungjwab tu dengan penuh amanah dan ikhlas, dan niat yang penting kerana Allah, barulah dapat pahala. Sebab belajar adalah dikira sebagai satu ibadah. kalau kita meninggal dunia sewaktu sedang menuntut ilmu, mati kita dikira sebagai mati syahid tapi syahid kecil :)



okey la kawan2 sebelum tido lia nak pesan jangan lupa amalkan baca 3 qul dan surah mulk taw, iaitu qul a'u zu birannas, qul a'u zu birabbil falaq dan qul huallah hu ahad. insyaAllah kita akan selamat dan terhindar dr segla godaan syaitan,jin, hasad dengki manusia dan lain2 dengan izin Allah dan rahmatnya. InsyaAllah kita akan terselamat di bawah lindungannya, jadi jagan lupa amalkan taw. ok la selamat malam semua even lia x boleh tido tapi tak pe la nak wish dekat korang semua dlu.. okey? sweet dreams ea. sebelum tdo jgn lpe ambil wudhuk taw dan maafkan semua dosa orang lain, insyaAllah kita akan tido dengan tenang dan semoga esok pagi adalah hari yang ceria dan bahagia buat kita.. InsyaAllah aminn... jumpa lagi next time ea, hehe.. tata.. Assalamualaikum w.b.t :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...