cute followers

Wednesday, December 26, 2012

SELAWAT KEATAS RASULULLAH.wmv

Sunday, December 23, 2012

Fadilat zikir amat besar buat yang mengetahuinya


Subhanallah walhamdulillah wala ilaha illallah wallahu akbar (Maha Suci Allah, segala ujian milik Allah, tiada Tuhan selain Allah, dan Allah itu Maha Besar) adalah bacaan kesukaan Rasulullah s.a.w., yang nilainya melebihi dunia dan segala isinya. Abu Hurairah meriwayatkan Rasulullah s.a.w. berkata : "Membaca Subhanallah walhamdulillah wala ilaha illallah wallahu akbar lebih aku sukai daripada seisi dunia." (Hadith Riwayat Muslim) 

Bacaan itu juga adalah tanaman syurga Abdullah bin Mas'ud meriwayatkan Rasulullah s.a.w. berkata, : "Pada malam israk, aku bertemu Ibrahim kekasih Allah. Dia berkata, : "Muhammad, sampaikan salamku kepada umatmu. Beritahu mereka syurga itu pasirnya sangat bagus, airnya sangat jernih dan menyegarkan. Syurga itu adalah sebuah lembah, tanamannya adalah bacaan, Subhanallah walhamdulillah wala ilaha illallah wallahu akbar." 


Subhanallah wa bihamdihi (Maha Suci Allah dan segala pujian untuk-Nya.) Rasulullah s.a.w. berpesan, : "Sesiapa yang pada sebelah pagi dan petang membaca Subhanallah wa bihamdihi sebanyak 100 kali, dihapuskan kesalahan-kesalahannya walaupun sebanyak buih di lautan. (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim) 


Jabri meriwayatkan Rasulullah s.a.w.berpesan, : "Sesiapa yang membaca Subhanallah wa bihamdihi, ditanam baginya sebatang pohon kurma di syurga.

Subhanallah wa bihamdihisubhanallahilazhim. Rasulullah s.a.w. bersabda: "Dua kalimat yang mudah diucapkan, berat di timbangan, dan dicintai oleh Ar-Rahman adalah subhanallah wa bihamdihi, subhanallahilazhim.



Read more: Ahmad Sanusi Husain

Raihan - Zikir Teraphy

Saturday, December 22, 2012

Cara untuk diberi kekuatan untuk menundukkan hawa nafsu


Amalkan zikir Ya Qahhar:
Allah al-Qahhar adalah Dia Yang Maha Mengalahkan seluruh makhluk dengan keperkasaan-Nya. Dia-lah Yang Maha Menjinakkan sesiapa yang menentang-Nya dengan menunjukkan bukti keesaan-Nya. Dia-lah Yang Mahan Menundukkan sesiapa sahaja yang membantah-Nya dengan kekuasaan-Nya. Dia-lah Yang Maha Mematahkan belakang mereka perkasa dari musuh-Nya dengan kematiaan dan kehinaan.
Cara beramal:
  • Bacalah 337 kali siang dan malam dengan menghayati makna sehingga meresap ke dalam hati. Yakin bahawa Allah s.w.t. akan memberi kekuataan kepada dirinya untuk menundukkan, mengalahkan, menguasai dan mengendalikan hawa nafsunya.
  • Bacalah doa berikut:
Ertinya:”Tuhanku, Engkau telah menundukkan dan menjinakkan seluruh alam, yang tinggi mahupun yang rendah, yang dekat mahupun yang jauh. Anugerahilah aku secercah rahsia asma’- Mu al-Qahhar, agar nafsuku tunduk dan dapat kukendalikan dan agar berlutut di hadapanku seluruh penjahat. Tuhanku, anugerahkanlah kepadaku kemampuan menguasai seluruh kewujudan diriku, agar aku dapat menghadapi iblis dan selamat dari pujuk rayuan syahwat. Ya Allah, jadikalah aku selalu memandang kegermerlapan cahaya nama-Mu al-Qahhar (Yang Maha Mengalahkan), sehingga aku tidak terpedaya dengan semua yang agung dan perkasa di bumi ini, wahai Yang Maha Agung, Yang Maha Menundukkan segala yang agung. Dan semoga selawat da salam sentiasa dilimpahkan kepada Nabi kami, Rasul kami Muhammad s.a.w. berserta keluarga dan sahabat beliau.”

Friday, December 21, 2012

Warkah Cinta Berbau Syurga

Assalamualaikum w.b.t semua. lia suka sangat dengan lirik lagu ni. Lagu ni tujukan dekat insan2 yang lia sayang. Akan ku simpan cinta ini selamanya untukmu walau pun kita x dapat bertemu di dunia yang fana ini namun aku yakin dan percaya cinta kita akan terus mekar dan bersatu di akhirat kelak.. ameen.. InsyaAllah. Ya Allah Kau kurniakanlah kepadaku seorang pendamping yang soleh dan jadikanlah cintanya kepadaMU melebihi segala apa yang ada di langit dan di bumi. Ya Allah kurniakan aku seseorang yang melabuhkan cintanya hanya padamu, kerana dengan MENCINTAIMU itu dia akan mencintaiku dengan sebaiknya.. Ameen.


Lirik Lagu OST Warkah Cinta Berbau Syurga :)


Sebuah jiwa terbentang seluas sahara
Tersimpan sejuta rasa cinta dan kecewa

Setiap untai kata yang termaktub
Sudah menjadi warkah cinta berbau syurga



Simpanan batinku hampir terbelah
Tidak berhimpun dua cinta dalam satu jiwa
Antara iman dan nafsu aku berjuang
Meraih mahkota cinta dari syurga



Chorus:
Biar beribu parut luka menghiris kalbu
Hanya keikhlasan cinta menjadi penawar



Sekalipun diriku terbuang dimata insan
Engkau Maha mengerti letaknya cintaku ini




Izinkan aku meniti diatas hamparan syurgamu
Bila saat ku pergi biarlah cintaku tetap di situ



[Selama-lamanya kelembutan takkan pernah tewas dengan kekerasan]



Hanya kau ku sayang duhai bakal suamiku

Assalamualaikum wb.t semua. Harap semua sahabat2 berada dalam keadaan sihat sejahtera ye.. Selawat serta salam buat junjungan besar kita nabi Muhammad s.a.w. Bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana dgn limpah kurniaNya dapat lagi kita menghirup nafas dan menikmati kehidupan di dunia yang sementara ini. Okey ni sebenarnya lia baru balik dari program Skuad Penyayang, iaitu salah satu program under Persatuan Mahasiswa Hadhari Uitm Shah Alam. Sebelum tu, lia ada juga join iftar bersama sama dengan sahabat di Pusat Islam Uitm Shah Alam. Sungguh seronok rasanya dapat berbuka bersama sahabat2. Mungkin ini adalh iftar yang terakhir untuk sem ni. Sem depan InsyaAllah ada lagi.


Okey berbalik kepada post kali ini.. Siapa yang tengok  cerita Warkah Cinta? cerita tu adalah antara cerita terbaik lakonan Imam Muda Nazrul dan Heliza Helmi. Lia suka sangat tengok diorang berlakon, memang sangat2 sweet kan. hanya siapa yg menonton cerita itu je yg mengetahui. Lakonan Imam Muda Nazrul dan juga Heliza sangat mantap. Tapi ending dia mengecewakan ramai pihak.. huhu tapi xpela nak buat camna kalau dah memang jalan cerita dia mcm tu. hehe kita yg jadi penonton ni kena redha je la menonton  kan :)






Emm berbalik kepada soal hati,lia terpanggil untuk berbicara soal hati ini.. Ia nya bukan lah suatu perkara yang kita boleh main2. Ia melibatkan hati dan perasaan. Jadi andai kita benar2 sayangkan orang itu, jagalah hati nya sebaik baiknya, jangan pernah sakiti hati dia dan permainkan hati dan perasaan dia. Mungkin sesetengah lelaki menganggap hal ni perkara kecil dan dipandang remeh sahaja, padahal ia membawa maksud yg sangat mendalam kepada diri seorang insan yang bergelar wanita. Wanita ni jika dia betul2 sayangkan seorang lelaki itu, dia mengharap agar lelaki tersebut lah yang akan menjadi suami nya yang sah suatu  hari nanti serta berharap dia akan menjadi bakal imam yang dapat membimbingnya untuk mendapat Redha Allah dan Syurga Allah. Dan cintaku ini hanyalah untuk insan yang sah telah bergelar SUAMIKU. hanya dia yang berhak mendapatkan cintaku. Jika dia benar2 ikhlas mencintaiku, aku berharap agar dia dapat bertemu dgn kedua ibu bapaku dan meminta izin mereka untuk melamarku, Aku mahu hubungan yang halal iaitu selepas akad nikah. Aku mahu cinta yang direhdai Allah, mudah mudahan ia berkekalan sehingga ke akhir hayat. Semoga cinta kami mendapat redha dan rahmat Allah dan semoga cinta kekal hingga ke syurga. Aku mahukan suami yg boleh membimbingku menjadi isteri yg solehah, dan sentiasa berada disisi ku selama mana kau memerlukannya. Aku masih setia menanti bakal imamku, aku berharap dikau sedang memperbaiki diri mu untuk menjadi lebih baik, bersama kita memperbaiki diri kita untuk menjadi yg soleh dan solehah. Semoga kita sentiasa sabar menanti jodoh kita, InsyaAllah bila sampai masa nanti pasti kita akan bertemu jua jika ditakdirkan ada jodoh di antara kita.



Akhir sekali, akan tetap ku setia menunggumu wahai bakal imamku. Akan ku jaga cinta ini hanya untukmu. Akan ku setia menunggumu jodohku walau apa pun jua yang berlaku andai kita ditakdirkan bersama aku kan setia menunggumu sehingga masa nya telah tiba. Aku berharap agar dikau sentiasa menjaga diri agar sempat kita bertemu untuk disatukan di dunia serta turut bersama meraih Syurga Allah di akhirat kelak. InsyaAllah. Hati ini ingin sekali meronta mengetahui siapa lah bakal imamku,tapi DIA telah mentakdirkan yang terbaik untukku. Cuma masa sahaja yang akan menentukannya. Bersabarlah duhai sayang, sesungguhnya aku amat merinduimu, bakal imamku yang akan memimipinku kelak. Ku berharap agar dikau jua sentiasa memohon agar jodoh kita sentiasa dipermudahkan olenNya.. Ameen. InshaAllah.. Sekian sahaja untuk kali ini, ada masa akan ku coret lagi buat titipan semua.. Assalamualaikum w.b.t. dan selamat malam.

Thursday, December 20, 2012

OST Warkah Cinta Official

Mati itu suatu kepastian.

Assalamualaikum semua.. selawat dan salam kepada junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w. Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dgn limpah kurnianya dapat lagi kita mengecap nikmat Iman dan Islam iaitu nikmat yg paling besar dalam kehidupana kita.. bulan ni ada banyak sangat perkara yg saya telah lalui termasuk suka dan duka.. inilah hakikat kehidupan kita x boleh lari dari takdir Allah.. baru2 ini sahabat Allahyarhamah kak Nusrah telah kembali ke rahmatullah. Mari kita sama sama sedekahkan AL-Fatihah kepadanya, semoga rohnya dicucuri rahmat dan termasuk dalam kalangan orang2 yang beriman. Allah lebih menyanyanginya. Semoga arwah tenang di alam sana.




Cuba kita renung balik diri kita.. Sejauh mana kita persediaan kita untuk bertemu dengan pencipta kita iaitu Allah andai dijemput olehnya.. adakah kita sudah cukup bersedia dengan amalan seharian kita? Adakah semua itu sudah cukup sebagai bekalan kita di alam barzakh kelak.. cuba kita renung renungkan. Ajal itu tidak mengira usia sama ada kecil atau besar mahupun tua atau muda. Dan Allah juga merahsiakan tarikh kematian kita supaya kita sentiasa mengingati mati. Orang yang paling bijak adalah orang yang sentiasa mengingati mati. Jadi muhasabah balik diri kita, andai esok Allah telah memerintahkan malaikat jibril untuk dtg kencabut nyawa kita, adakah kita sudah cukup bersedia untuk bertemu Allah. Cukupkah amalan kita selama ini, setandingkah dengan dosa yang kita lakukan sepanjang hidup di dunia ini.. sekdar perkongsian dari diri ini yang hina dan lemah. bersama kita perbaiki diri kita.. InsyaAllah di kesempatan yang ada ini, kita cuba untuk jadi yang terbaik, lakukan yg terbaik untuk diri kita semoga kita dapat2 sama2 mengecapi nikmat syurga itu yg cukup indah hingga tak dapat digambarkan. Jadilah seorang muslim yang diredhai Allah.. InsyaAllah..



Tuesday, December 11, 2012

resepi durian crepe!

Assalmualaikum semua.. hari ni nak post pasal durian crepe. YA Allah teruja sgt rasa bila first time lia makan, memang sedap.. huhu nanti balik rumah nak try buat sendiri baru puas hati kan.. hehehe.. ni kat bawah resepi2 untuk menyediakan durian crepe tu.. jom ... :)

DURIAN CREPE



Bahan2:
3 sdt gula halus
3 sdt tepung ubi
*izah campurkan sedikit tepung jagung
1/2 sdt tepung gandum
1/2 sdt butter - dicairkan
4 bj telur - dipukul sikit
95 ml air
1 st vanila esen

Cara2:
1) satukan gula halus, tepung ubi dan tepung gandum dan tepung jagung.
2) masukkan butter yang dicairkan.
3) pukul sedikit telur. campurkan dalam bekas tepung.
4) masukkan air.
5) panaskan non-stik pan.
6) tuang sesenduk. gelek non-stik pan agar bancuhan tepung menyeluruh. adunan tepung agak2 tak terlalu nipis dan tidak tlalu tebal. masak 1 pmukaan saja.


RESEPI FILLING CREAM KASTARD
(utk tuan resepi asal boleh rujuk link di atas)


200 gm susu segar
2 kuning telur
30 gm gula halus
*izah tambah 1sb tepung kastard
Kacau atas double boiler hingga pekat.

250 gm whipping non dairy ~ putar kental
* Satukan kedua dua bahan kaedah kaup balik.

ATAU BOLEH CUBA RESEPI YANG SATU LAGI NI YE :)

BahanCrepe:

250grm tepung gandum
2 biji telur
500ml santan
1/2 sudu teh garam
Pewarna (suggest: warna kuning bru la ala2 isi durian)

BahanFilling:
1 cawan Non Dairy Whipping Creme yang sudah dipukul kental
Isi Durian yg telah dilenyek (Please jangan amik isi durian y keras..sungguh xbest nnt)

Cara-cara

1) Campur semua bahan kemudian blender dan tapis.
2) Panaskan non-stik pan dengan api yang kecil.
3) Tuang 1 senduk adunan dan ratakan hingga menjadi crepe. (tak perlu terbalikkan dan biarkan permukaan atas kering. Angkat dan biarkan sejuk.
4) Bentangkan sekeping crepe dan letakkan whipping cream ditengah-tengah,lapis dengan isi durian, tutup semula dengan whipping cream. Akhir sekali lipat dan simpan didalam peti sejuk.



SELAMAT MENCUBA SEMUA :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...