Photobucket

cute followers

Sunday, May 8, 2011

Aku rindu padamu !

Asssalamualaikum w.b.t

Terdetik hatiku saat ini untuk berbicara soal jodoh sedang waktu tatkala kebanyakan remaja masing-masing bersama dengan kekasih hati yang masih lagi belum halal buat mereka. Pernahkah mereka terfikir bahawa lelaki atau perempuan yang mereka cintai itu belum tentu akan jadi suami atau isteri mereka kelak kerana Allah maha mengetahui dan jodoh telah ditentukanNya. Alangkah indahnya jika kita mengetahui jodoh kita jadi kita tak perlu tercari cari insan istimewa yang bakal mengharungi susah senang bersama kita dan seterusnya melayari bahtera kehidupan bersama-sama.

Ya allah kenapa hati ini seringkali lemah terhadap ujian dan cubaan dunia. Namun ada hikmahNya Allah merahsiakan bakal pasangan hidup kita sehingga waktunya telah tiba kelak. Ya allah soal jodoh sering bermain di fikiranku,siapakah jodohku..? aku hanya berserah padamu.. Ya allah kau permudahkanlah jodohku.. Pernah suatu ketika dahulu aku menyayangi seorang insan yang bernama lelaki. Cukuplah Ya allah dengan kau memberiku merasa nikmat cinta yang sementara, ia amat menyakitkan..  Dulu dia telah menyerahkan cintanya sepenuh hati kepadaku sehingga aku tertarik kepada keikhlasannya. Dialah yang mengajarku erti bahagia dan dialah yang mengajarku erti derita kerana di saat dia ucapkan kalimah aku cinta padamu aku rasa sangat bahagia ketika itu, aku terlalu menyanyanginya sehinggakan apabila dia memutuskan untuk tidak berhubungan lagi denganku aku merasa sangat sedih, aku tidak boleh terima tu semua. Dia mengatakan bahawa segala kata-kata cinta yang diucapkan selama ini terhadapku hanyalah dusta semata-mata. Tapi aku tidak percaya itu semua,mungkin itu salah satu cara untuk membuatkan aku segera melupakannya.  Aku tahu dia betul-betul ikhlas dan jujur terhadap aku dan mencintaiku. Aku tahu dia bukan jenis lelaki yang penipu dan menyakiti hati perempuan sewenang-wenangnya. Aku belajar banyak benda darinya.  Erm aku akui kadang - kadang aku masih tidak dapat melupakannya, bayangnya sering menghantui diriku.. mungkin rasa ini takkan pernah hilang, tapi ku harap biarlah ia berkurang dari hari ke sehari. Aku ingin benar melupakannya Ya allah. Terima kasih kerana kau telah memberi aku merasa nikmat bahagia walaupun sementara semasa aku mengenalinya. Segala janji manis yang pernah diungkapkannya dulu seringkali terngiang di cuping telingaku. Ya Allah bagaimana aku ingin melupakannya Ya Allah.. Kau berikanlah aku petunjuk.

 Aku pasarah padaMU Ya allah.. Aku perlukan cintaMu dalam menemukan cinta sejatiku..  Jika benar dia jodohku maka kau satukanlah hatinya dengan hatiku. Tapi jika dia bukan milikku damaikanlah hatiku dengan ketentuanmu.



Doa seorang kekasih

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan 
Dia milikku, tercipta untuk diriku 
Satukanlah hatinya dengan hatiku 
Titipkanlah kebahagiaan 

Ya Allah, ku mohon 
Apa yang telah Kau takdirkan 
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku 
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku 
Pelihara daku dari kemurkaanMu 

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah 
Beri kekuatan jua harapan 
Membina diri yang lesu tak bermaya 
Semaikan setulus kasih di jiwa 

Ku pasrah kepadaMu 
Kurniakanlah aku 
Pasangan yang beriman 
Bisa menemani aku 
Supaya ku dan dia 
Dapat melayar bahtera 
Ke muara cinta yang Engkau redhai 

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih 
Engkau sahaja pemeliharaku 
Dengarkan rintihan hambaMu ini 
Jangan Engkau biarkan ku sendiri 

Agarku bisa bahagia 
Walau tanpa bersamanya 
Gantikanlah yang hilang 
Tumbuhkan yang telah patah 
Ku inginkan bahagia 
Di dunia dan akhirat 
PadaMu Tuhan ku mohon segala 

Sekian luahan hati yang tulus ikhlas dari saya dayana batrisya ~
Wassalam ~

6 comments:

Ariffin Abdullah said...

Manusia terpedaya dengan dunia kerana mereka hanya melihat ganjaran dunia. Mereka tidak tahu ganjaran di akhirat lebih kekal

Anonymous said...

entah2 dia dah mati, tiada guna mengenang barang yang sudah tiada, Allah itu cinta hakiki. Biar lantang asalkan tidak melayang harga diri.

Anonymous said...

salam,sy nk copy utk rujukan assignment..trima kasseh =)

Anonymous said...

puisi yang bagus... kamu cantik juga.. :)
www.jellygamat.biz

hamba Allah yg sedang mencari keredaan-Nya said...

Assalamualaikum saudari,
saya doakan saudari dapat yg lebih baik daripada 'lelaki itu'..
Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang terbaik buat hamba-hambanya.
Salam ukhwah dari saya buat saudari. :)

nur amalia said...

insyaAllah..doakan yang terbaik ea untuk saya :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...