cute followers

Saturday, October 13, 2012

Luahan Hati Seorang Insan Yang Bernama Wanita

assalamualaikum buat semua para pembaca tersayang. selawat dan salam buat junjungan besar kita nabi Muhammad s.a.w. pada pagi ini ini hati ini terasa ingin meluahkan sesuatu yang bermain dalam kotak fikiran pada saat ini. sebelum itu diri ini bukanlah insan yang sempurna, penuh dengan dosa tapi diri ini akan berjanji untuk menjadi yang lebih baik dari semalam. diri ini akan mencuba untuk jadi yang terbaik dari kalangan yang baik.. InsyaAllah. Allah amat menyukai hambaNya yang melakukan perubahan bahkan perubahan itu kecil tapi istiqamah bukan perubahan yang besar tapi tidak istiqamah.



saya bukanlah wanita solehah seperti khadijah tetapi saya akan mencuba untuk menjadi seperti itu. sekarang ni saya dah nmpak hala tuju kehidupan saya yang sebenar dan tujuan sebenar kita diciptakan sebagai khalifah Allah di muka bumi ini. bukan saja2 Allah ciptakan di muka bumi ini tak lain tak bukan adalah untuk sujud, taat dan patuh kepadaNya, amar maa'ruf dan nahi mungkar iaitu mengajak kepada kebaikan dan mencegah kepada kemungkaran. kedua duanya kena seiiring, barulah dinamakan Islam tertegak di atas keruntuhan Jahiliyah. Mana mungkin Islam dan jahiliyah boleh bersatu. Tapi janji Allah itu pasti, Islam pasti akan tertegak suatu hari nanti.





Oleh yang demikian, saya kena lbih mempersiapkan diri saya sebab saya sedar tanggungjawab saya dalam menegakkan agama Allah. jadi saya tidak boleh melakukan semua ini seorang, saya memerlukan sahabat2 yang sentiasa mengajak saya ke arah kebaikan dan sahabat2 yang boleh menegur saya andai saya tersalah. Syukur pada Ya Allah kerana telah mengurniakan saya sahabat2 yang sangat membantu saya dalam sentiasa merasa dekat padaMu dan sentiasa ingin beribadat kepadaMu. saya bersyukur dengan segala kurniaan ini tidak lupa juga keluarga yang sangat baik, penyayang memahami dan bahagia serta soleh dan solehah.


Untuk menjadi seorang wanita yang solehah, saya perlu lebih berusaha ke arah itu. matlamat utama seorang mukmin dan muslim adalah untuk mencari keredhaan Allah SWT. Saya akan cuba yang terbaik selagi yang termampu. InsyaAllah. Ya Allah Kau kurniakanlah insan yang boleh dan sentiasa mengajakku ke arah kebaikan agar tidak lalai dari mengingatimu. Kau kurniakanlah kepadaku insan yang boleh mendorong aku untuk sama2 berjuang di jalanMu Ya Allah. Ya Allah kau kurniakanlah kepadaku pendamping yang soleh yang dapat membimbingku untuk merasa lebih dekat kepadaMu serta mengabdikan diri hanya padaMu Ya Allah.Ya Allah hanya Kau yang mengetahui isi hati ini. Semoga Kau perkenankan doaku Ya Allah. Ya Allah kau permudahkanlah segala urusanku jangan dipersulit. Aminn..




1 comment:

Nur elisa ramli said...

subhanallah.....
sungguh kata yg indah dan motifasikan dr jd yg lbh baik.... Insyaallah
hanya allah yg tau ap yg tersurat dan tersirat di hati kita...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...