Photobucket

cute followers

Tuesday, April 5, 2011

Aku cinta..Aku rindu..Aku sayang padamu !

bismillahirrahmanirrahiim.....


sukar untukku meluahkan apa yg terbuku di dada ku..
tapi yg satu ini ku yakin bahawa aku sangat MERINDUIMU,
aku sangat MENCINTAIMU wahai kekasih hati, pengarang jantungku..
aku minta maaf, andai ungkapanku ini tidak layak untuk insan sehebat kau,
tapi percayalah hati ini tidak menipu..
dimana terciptanya cinta, distulah rindu bermula..
kau insn hebat, kau insan istimewa,
aku sangat mengagumi keperibadianmu,.
sangat memikat pada semua manusia..
wajahmu yg sangat jernih,
lebih bersinar dari bulan purnama..
semangatmu yang kental,
kesabaranmu yang tinggi dalam menegakkan kalimah Tauhid di muka bumi ini..
membuatkan aku terlalu menyanjungi dirimu,.subhanallah..
tapi..
wahai kekasih hatiku,
aku sangat merasakan sebak di dada,
perjuanganmu dalam menegakkan kalimah Tauhid..
begitu kental kau dalam menyebarkan dakwah-Nya..
walu dirimu dihina,
bersihnya dan mulianya hatimu,
tetap senyum bila dibenci,
tetap tenang bila dimusuhi,
tetap membantu walau disakiti,
tetap meyeru walau diusir pergi..
ketaqwaan dan keimanan yang tinggi,.


tapi aku sebaliknya..
aku mudah benci bila dikasari,
mudah putus asa bila yang dilakukan tidak menjadi,
mudah kecewa bila orang lain tak memahami,
mudah terguris bila dinasihati..
begitu lemah aku..
tapi aku yakin..
keasabaran dan kesyukuran menajdi benteng jiwa..
untuk berjuang mencipta impian..
akn ku pesan kepada diri ini..
yang segalanya kepunyaan Allah..
jangan jadi da'ie yang malang,
yang hanya tahu berdakwah tapi tak melaksanakan,
jangan jadi 'abid yang tertipu,
terasa banyak sudah amalan tapi..
tak sedar pahala itu kuasa Allah..
semuanya adalah rahmat kasih sayang-Nya..
jangan jadi 'alim yang tertipu,
disangka ilmu telah banyak tapi tiada yang terkesan di jiwa..
jangan jadi pejuang yang tertipu,
disangka perjuangan itu yang terbaik tapi..
ternyata ISLAM tak memerlukannya..
tapi diri ini sebenarnya yang memerlukan ISLAM..
jangan biarkan diri ini tewas bila ISLAM menang,
tapi biarkan diri ini menang walau ISLAM tewas..
percayalah, cahaya agama Allah itu tak pernah padam..
yakinlah diriku..
kau mampu ulangi sejarah kebangkitan islam..
teruskanlah sunnah berjuang dari insan yang ku cintai dan rindui,.
iaitu si dia INSAN MULIA..

1 comment:

meow said...

selawat & salam ke ataas Rasullah s.a.w :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...