Photobucket

cute followers

Tuesday, April 5, 2011

Sucikah cintaku ini Ya Allah?

Beginikah hamba ALLAH yang benar-benar cinta padaNYA..

Ya ALLAH,beribu kali kuucapkan cinta,
alih-alih juga maksiat aku lakukan padaMU..
Apa harga air mata ku ini?..

Aku damba cintamu ya Khaliq..
Aku sanggup kau butakan hatiku yang hina ini sepenuhnya,
namun bukakanlah kembali hatiku yang baru yang hanya subur dalam menyintaiMU dan RasulKU..

Berat sungguh ujian ini yang harus aku pikul..

Sakit..
pedih...
mengiringi perjalananku..


Tapi,aku hina..
hamba yang sungguh hina...
Dan kekuatan hanyalah padaMu kuberserah

Aku perlu bangkit kembali..

iringilah langkahku,
iringilah perjalananku menuju cintaMu..
'dakaplah' hatiku agar lemas dalam cintaMU....

Cintaku sucikah,ya ALLAH?
Maafkan daku,
ampunkan dosaku,
Aku malu padamu,
Mampukah aku bajai cintaku ini semula setelah berulangkali aku derhaka padaMU..
Namun...
Dengarlah..
tekadku ini..
wahai Ya ALLAH..
walaupun aku senantiasa tewas
Namun,
Aku kan tetap berusaha mengejar cintaMU dan RinduMU....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...