cute followers

Thursday, December 1, 2011

Wahai hati2 yang disayangi ~

assalamualaikum w.b.t dan gud nite semua. hehe. lia baru balik dari surau ni bawu lepas dengar ceramah. selalu je lepas balik program mesti update blog, sebab banyak idea nak cakap. huhu. tadi ustaz kat surau tu bgtaw yang perempuan skarang ni suka goda lelaki dengan cara berpakaian. iman lelaki jadi goyah..


Ya Allah kesian diorang disebabkan perempuan tak jaga cara berpakaian seperti pakai pakaian yang menjolok mata memang lelaki pon akan pandang lah, dah sape suruh pakai macam tu kan. selesa sangat ke pakai cma tu?? pakai la yang sopan sikit kan yang selesa dan dipakai dan dipandang orang dan paling penting tidak terllau ketat sehingga menampakkan susuk badan. kalau nak pakai jeans tu tak salah tapi janganlah pakai yang ketat sangat sampai nampak kaki tu sebijik dan semua anggota tubuh badan yang lain pun kelihatan jugak sebab jeans tu memang ketat kan. kalau perempuan sama perempuan tengok pun rasa sakit mata jugak. lagi satu pakai baju tapi singkat, ketat dan tutup bahagian punggung. dan bila tunduk nampak lurah dan yang paling teruk nampak belakang bila tunduk sebab baju singkat sangat. kan korang pon mesti pernah tengok sendiri kan depan mata korang? camne agaknya cara kita nak tegur mereka dengan cara yang berhemah, jangan sesekali kita malukan mereka.. bagilah sesuatu teguran itu dengan berhemah supaya tidak memalukan dia dan dia boleh terima apa yang kita tegur tu. jadi peringtan untuk diri sendiri dan semua perempuan di luar sana yang amat saya kasihi dan sayangi pakai lah pakaian yang menutupi badan kita dengan sempurna bukanlah pakaian yang mengaibkan kita dan menimbulkan fitnah. insyaAllah. semoga semua dapat ambil iktibar. kita semua tak nak masuk neraka kan, jadi fikir fikirkan lah. lakukan apa yang Allah suruh dan tinggalkan apa yang Dia larang. ok la lia nak g sambung stdy plak. jumpa lagi semua.. selamat malam. assalamualaikum w.b.t :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...